
Wijk in Hoorn
Kersenboogerd-Noord bevindt zich in de provincie Noord-Holland, in de gemeente Hoorn De wijk heeft een totaal oppervlakte van 64 hectare, waarvan 61 hectare land en 3 hectare water is. De wijk is gecodeerd als WK040532. Het postcodegebied is 1628AA-1628KZ.
Kersenboogerd-Noord telt 4.030 inwoners. Hiervan is 50,1% man en 49,9% vrouw. De meeste inwoners zijn 25 tot 45 jaar (28,0%). De overige leeftijden zijn 27,3% voor '45 tot 65 jaar', 15,8% voor '0 tot 15 jaar', 15,8% voor '65 jaar of ouder' en 13,2% voor '15 tot 25 jaar'. Van de inwoners is 55,8% is ongehuwd, 29,2% is gehuwd, 11,3% is gescheiden en 3,6% is verweduwd. 2.185 inwoners komen uit Nederland, 545 komen uit Europa en 1.300 komen uit landen buiten Europa.
Er zijn 1.925 huishoudens in Kersenboogerd-Noord. 47,3% daarvan zijn eenpersoonshuishoudens, 20,0% huishoudens zonder kinderen en 32,7% huishoudens met kinderen. De gemiddelde huishoudensgrootte is 2,0 personen.
In Kersenboogerd-Noord zijn er 3.100 inkomensontvangers. Het gemiddelde inkomen per inkomensontvanger is €29.400, wat €6.400 (18%) lager is dan het nationale gemiddelde van €35.800. Per inwoner ligt het gemiddelde inkomen op €23.900, wat €5.300 (18%) lager is dan het nationale gemiddelde van €29.200. De meeste inwoners van Kersenboogerd-Noord zijn middelbaar opgeleid. 43,5% heeft HAVO, VWO of MBO 2-4, 41,3% heeft VMBO of MBO 1 en 15,1% heeft HBO of WO.
Van de 4.030 inwoners heeft ongeveer 60% betaald werk, wat neerkomt op 2.418 mensen. Dit is 5% lager dan het nationale gemiddelde van 65%. Het merendeel van de werknemers werkt in loondienst (89%), terwijl 11% als zelfstandige actief is. In Kersenboogerd-Noord ontvangt 29% van de inwoners een uitkering. De grootste groep is die met een AOW-uitkering. 560 personen ontvangen deze uitkering.
In Kersenboogerd-Noord zijn er 1.804 woningen met een gemiddelde WOZ-waarde van €256.000. Hiervan is ongeveer 98% bewoond en 2% onbewoond. De meeste woningen zijn huurwoningen. Dit komt neer op 60% huurwoningen en 40% koopwoningen. Van de woningen is 40% in particulier bezit, 50% in handen van woningcorporaties en 10% van overige verhuurders. De meest voorkomende bouwperiodes in Kersenboogerd-Noord zijn 1980-1990 (90%) en 1990-2000 (9%).
Momenteel zijn er geen woningen te koop in Kersenboogerd-Noord. De nieuwste aangeboden woning is Koolmees 36 door RE/MAX Direct. Afgelopen jaar zijn er geen woningen verkocht in Kersenboogerd-Noord.
Momenteel zijn er geen woningen te huur in Kersenboogerd-Noord. Afgelopen jaar zijn er geen woningen verhuurd in Kersenboogerd-Noord.
Geen recente verhuurdata beschikbaar voor Kersenboogerd-Noord.
In Kersenboogerd-Noord zijn er 1.833 adressen met een geregistreerd energielabel. De meest voorkomende labels zijn C (47%), B (31%) en A (18%). Gemiddeld verbruikt een adres in Kersenboogerd-Noord 2.240 kWh aan elektriciteit per jaar. Daarmee ligt het 20% lager dan het landelijke gemiddelde van 2.810 kWh. Met een jaarlijkse verbruik van 880 m³ per adres ligt het aardgasverbruik 31% onder het landelijke gemiddelde van 1.280 m³.
Na 12 jaar hier te wonen gaat de buurt achteruit,vooral de straat hiernaast waar veel huurwoningen zijn , wonen veel mensen die niet zo fijn omgaan met mede bewoners.,Veel slingerend afval,rommelige tuinen en luidruchtig praten,schreeuwen en asociale fatbike chauffeurs die onnodig toeteren. Ook vuil achterlaten en hopen dat het ooit word opgehaald door vuil ophaaldiensten. Scholen zijn er wel maar niet voldoende soorten onderwijs.
Ik leef hier al bijna 10 jaar en ik leeft hier gelukkig soms zijn er wel dingen gaande maar in welke buuurt in kersenboogerd is dat nou niet zo. Want waarom wordt er voor me huis iemand op gepakt door undercover politie en mensen in mijn buurt zijn altijd luid en dat kan voor mij wel wat minderen. Voor de rest vind ik het prima om hier nog een paar jaar te wonen
Wat een egoïstische mensen wonen hier. Pleuren hun afval en grof vuil zo op straat zonder ook maar aan andere mensen te denken. En het dan raar vinden dat we hier last hebben van muizen en ratten. Dat de straten hier vol liggen met los afval omdat de zakken opengescheurd worden.... Bah bah bah Oh en gemeente Hoorn, handhaving doen hier gewoon ronduit niets mee!